CUSTOMER SUCCESS
Customer Success als motor voor impact, retentie en omzet
In de software industrie wordt het grootste deel van de Customer Lifetime Value verdiend ná het sales proces. Een goed functionerend Customer Success Team helpt je klanten om impact te ervaren van je product, met retentie en upsell als gevolg.

Customer Success Managers vinden het soms lastig om de regie te behouden in de relatie, tot strategische gesprekken te komen, of om commerciële kansen te ontdekken en closen. Afhankelijk van de uitdagingen van jouw Customer Success stel ik een training op maat samen. Ik heb mijn 'Mastership in Customer Success' behaald bij Winning by Design, en combineer hun modellen met mijn eigen werkervaring en kennis als communicatie trainer.
​
In de training kunnen de volgende onderwerpen aan bod komen:​
-
Een klik maken met je klant
-
De klantbehoefte begrijpen - de rol van impact
-
Gesprekstechnieken om je calls / klantbezoeken te stroomlijnen
-
Het stellen van de juiste vragen, om upsell kansen te ontdekken en te closen
-
Onderhandelen
-
Het juiste meeting ritme voor operationele en strategische gesprekken
-
Het stimuleren van advocacy​​
​​
Om bovenstaande onderwerpen goed te behandelen, met genoeg tijd om te oefenen, is een training van 2 dagen (4 dagdelen) ideaal. Het is ook mogelijk om een een dagdeel of dag bij elkaar te komen, en minder onderwerpen te behandelen. Voor voldoende tijd om te oefenen met gesprekstechnieken adviseer ik een training van minimaal 1 dag (of 2 dagdelen).
Ervaringsleren
Ervaringsleren is de sleutel tot diepgaand en
duurzaam ontwikkelen. Trainingen van The Power Lab maken gebruik van deze krachtige methode, waarbij deelnemers actief betrokken worden en leren door te ervaren en te doen.
Het is mijn doel om trainingen te ontwikkelen waarin actief wordt geleerd, en er ook plezier mag worden gemaakt. Geen saaie presentatie met een overvloed aan slides dus!
Maatwerk garantie
Jouw team en organisatie hebben een uniek vraagstuk. Daarom maak ik altijd een training op maat. Voorafgaand aan de training plannen we een gesprek met de belangrijkste stakeholders, om het doel en de inhoud van de training met elkaar af te stemmen. Zo kunnen we borgen dat de training de gewenste impact heeft!